גישור במסגרת הליך גירושין

הליך גישור גירושין

הליכי הגישור במסגרת תיקי גירושין הופכים אט אט להליך אלטרנטיבי, שמסייע לבני זוג רבים להתגרש בהצלחה, במהירות וביעילות. אין ספק שלגישור גירושין יש סגולות רבות, אך גם מעט חסרונות. במסגרת המאמר שלהלן נסביר בקצרה מהו גישור גירושין ומה חשוב לדעת על הליך גישור במסגרת הליך גירושין. כל זאת, לנוחיות הגולשים והגולשות, כדלקמן:

מהו הליך גירושין?

הליך גירושין, כשמו כן הוא: הליך כולל שבמסגרתו בני הזוג צריכים להסדיר את פרידתם, החל מעצם הגירושין בבית הדין הרבני ועד הליכי משמורת ילדים ומזונות ילדים.

מהו הליך גישור?

הליך גישור הוא הליך וולונטרי, אשר במסגרתו בני הזוג מקיימים דו-שיח בסיוע של מגשר שהוא צד שלישי אובייקטיבי, במטרה להגיע לידי הסכם גירושין או הסכם פשרה. בניגוד להליך משפטי, הליך גישור לא נועד להכריע בטענותיהם של בני הזוג, אלא לסייע לבני הזוג להגיע לידי הסכמה שתהיה לשביעות רצונם.

מה היתרון בהליך גישור גירושין?

להליך גישור גירושין יש מספר יתרונות מהותיים. נסביר:

היתרון הראשון הוא המהירות. הליכי גישור מתנהלים במהירות רבה, להבדיל מהליכים משפטיים.

יתרון שני הוא העלות הכספית. כפי שגם נסביר בהמשך, הליכי גישור זולים בהרבה מהעלות הנלווית להליכי גירושין, שכוללים מספר תחומים והליכים נפרדים.

היתרון השלישי הוא האינטימיות. הליך גישור מסייע בשמירה על קשר תקין בין בני זוג, דבר שכמעט לא יתכן, כאשר בני זוג מקיימים הליך משפטי מלא.

איך נבחר מגשר?

אנו ממליצים לבחור מגשר שהוא גם עורך דין העוסק בתחום דיני המשפחה וזאת מסיבה ברורה: לעורך דין משפחה יש יתרון מהותי, הנובע מניסיונו ויכולתו להבין את האינטרסים של בני הזוג ואת ההליכים המשפטיים הנוגעים לתחום דיני המשפחה. זאת, בניגוד למגשר שלא עוסק בתחום בקביעות. לכן, אנו סבורים שתמיד כדאי לבחור במגשר משפחה, שהוא גם עורך דין בתחום זה.

מהי העלות של הליך גישור?

עלותו של הליך גישור במסגרת הליכי גירושין, נעה בין 4,000₪ ל-20,000₪, בהתאם לניסיונו של המגשר, שמו הטוב, הצלחותיו וכן בהתאם למספר שעות הגישור המתבקשות ע"י בני הזוג והיקף הישיבות והמחלוקות. כמובן שסוגיית שכר טרחת המגשר נתונה לעיתים למשא ומתן.

היכן מתנהל הליך הגישור?

הליכי גישור מתנהלים במשרדו של המגשר. הצדדים יכולים לקבוע מקום חלופי, במידה והוא מוסכם על כל הצדדים, אך הנוהג הוא שבני הזוג מתייצבים במשרדו של המגשר ומקיימים בו את ההליך.

כל כמה זמן מתנהל הליך גישור?

כאמור, אחד היתרונות המהותיים בהליך גישור גירושין, הוא כי בניגוד להליך משפטי אשר הדיונים בו נקבעים בהתאם ליומנו של בית המשפט, במסגרת הליך גישור, בני הזוג הם אשר מתאמים עם המגשר ישירות את המועדים. כך שבני הזוג יכולים לתאם ישיבות גישור רבות על פני מספר שבועות, או לחילופין לקבוע מספר מצומצם של הליכי גישור, בהתאם לרצונם, צרכיהם ושיקול דעתם.

האם יש חסרונות במסגרת הליך גישור?

כמו בכל דבר בחיים, גם בהליך גישור גירושין ישנם מספר חסרונות. כך למשל, הליך גישור לא תמיד מתאים לכל בני זוג, שכן התנאי המהותי להליך גישור מוצלח ותקין, הוא היכולת של בני הזוג לתקשר ביניהם. במידה ואין ביכולתם לעשות כן, הרי ששום הליך גישור לא יסייע להם.

חיסרון נוסף בהליך גישור, הוא היעדר ההכרעה. לעיתים ישנן מחלוקות בין בני הזוג, שבהן אין ספק שאחד מהם צודק לחלוטין, אך במסגרת הליך גישור, צדקתו של אחד הצדדים לא תמיד תבוא לידי ביטוי, משום שלמגשר אין סמכות להכריע, אלא רק סמכות לפשר ולגשר בין הצדדים הניצים.

האם כדאי להיות מיוצג ע"י עורך דין בגישור גירושין?

כעיקרון, הליכי גישור גירושין מנוהלים ע"י בני הזוג. דהיינו: לרוב בני הזוג יתייצבו לבדם אצל המגשר גירושין. עם זאת, אין מניעה במידה ובני הזוג מעוניינים שיתלווה לכל אחד מהם עורך דין, למרות שזהו אינו המצב הרצוי.

מצד שני, כדאי וחשוב להיות מיוצג ע"י עורך דין בעקיפין. כלומר, לפני ישיבת הגישור ובכלל במסגרת הליך הגירושין, חשוב להיות מיוצג ע"י עורך דין וחשוב לדעת מהן הזכויות שלכם במסגרת הליך הגירושין. במידה ותדעו מהן הזכויות, כך יהיה לכם קל יותר להתפשר במסגרת הליך הגישור.

לסיכום:

הליכי גישור הם הליכים חשובים, שעשויים לסייע לבני זוג רבים להתגרש במהירות, ביעילות ותוך חיסכון כספי. אין ספק שלמרות שישנם מספר חסרונות, היתרונות הטמונים בהליך גישור גירושין, מהותיים ולכן כדאי לשקול בכובד ראש ולהיעזר בהליך גישור במידה ואתם נמצאים בהליך גירושין.

השאר תגובה

דילוג לתוכן