הסכם גירושין בהסכמה – מהי האפשרות האידיאלית?

הסכם גירושין בהסכמה

הדרך עד לטקס הגירושין ברבנות מתפצלת ל- 2 אפשרויות מרכזיות. האחת היא הדרך הכוחנית בה צד אחד הינו התובע והשני נתבע ובין השניים מתקיים מאבק שבו אחד ינצח והשני יפסיד. הדרך השנייה הינה לפעול במאמץ משותף ולנסח הסכם גירושין בהסכמה בתיווך עורך דין מגשר. כאן נלמד על אופציה זו ונפרט מדוע היא עדיפה על פני כל מלחמה בבית המשפט.

מהם היתרונות של הסכם גירושין בהסכמה?

כפי שהוכיחו אינספור מקרי עבר, פתירת מחלוקות הקשורות בהליכי גירושין באמצעות בית המשפט (או בית הדין הרבני) הינה חד צדדית על ידי הפוסק, כך שתמיד צד אחד יחוש ממורמר ועשוי להגיב בתביעות חוזרות ונשנות. כמו כן, עלות הייצוג המשפטי בתיקי גירושין הינה גבוהה ביותר ומסתכמת בעשרות אלפי שקלים עבור כל בן זוג בנפרד. הסכם גירושין בהסכמה לעומת זאת כולל את פתירת כל המחלוקות ע"י המגשר שתבחרו, באופן רגוע "על כוס קפה" כאשר אותו בעל מקצוע עוזר לשני בני הזוג להגיע לעמק השווה באופן ששניהם מנצחים. תהליך זה הופך את הליך הגירושין ל- "יפה" יותר, דבר שמשפיע על יחסיהם של בני הזוג הנפרדים שנים לאחר מכן. הם יתקשרו זה עם זו טוב יותר וידעו תמיד לפנות להליך נוסף של גישור בדרכי נועם במידה ויתפתחו מחלוקות שונות במהלך הדרך.

מה כולל ההסכם?

כל הסכם גירושין בהסכמה נפתח בהצהרה על סיום הקשר מרצון של שני בני הזוג ובנכונותם לחתום עליו בתום לב, ללא הפעלת לחץ או איומים. לאחר מכן ההסכם יפרט את התנאים השונים עליהם מחוייבים בני הזוג מאותה נקודת זמן והלאה, כגון:

  • מזונות ילדים – בני הזוג יכולים לקבוע דמי מזונות קבועים או מדורגים לאורך השנים מבלי לעסוק בסוגיות משפטיות בהן מתחשבים ופוסקים באופן קר שופטי בית המשפט ובתי הדין הרבניים.
  • משמורת והסדרי ראייה – בימות שגרה, בחגים ובימים מיוחדים אחרים. סוג המשמורת אינו חייב להיות מוגדר (יחידנית, משותפת) ולמעשה מה שחשוב בהיבט זה הוא אך ורק הזמן בו הילדים שוהים בחיק כל אחד מההורים בנפרד.
  • חלוקת נכסים – הסכם גירושין בהסכמה "גובר" על החוק היבש (שמתבסס על חזקת השיתוף או איזון משאבים). ומאחר וגם החוק היבש אינו מצליח לטפל היטב בכל מקרה לגופו, הרי שמה שיצויין בהסכם הוא מה שיקבע, והוא אמור לתת לכל אחד מהצדדים תחושה של היעדר מרמור וחלוקה שוויונית של הנכסים המשותפים, הזכויות הסוציאליות וכמובן החובות.

יש לציין כי ניתן להוסיף להסכם הגירושין שינוסח גם סעיפים נוספים שחשובים לשני בני הזוג, כל מקרה לגופו ובהתאם לליווי הצמוד של המגשר שייבחר.

השאר תגובה

דילוג לתוכן