מזונות ילדים מינימום

מזונות ילדים מינימוםכעורכי דין בתחום המשפחה, אנו נשאלים רבות על ידי לקוחות ומתעניינים רבים. כשירות לציבור וכדי להעניק לכם הקוראים מידע איכותי, במאמר זה ריכזנו מספר רב של שאלות שנשאלנו בחודשים האחרונים על ידי אנשים שהגיעו אלינו כדי לקבל ייעוץ. נעיר כי מטרת המאמר היא להעניק מידע איכותי ושירות לציבור, אך המאמר בוודאי אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי אצל עורך דין מזונות ילדים.

מתי אני צריך להתחיל לשלם מזונות?

מהרגע שבו בני הזוג נפרדו, קיימת חובה לשאת במזונות, גם אם מדובר במזונות זמניים. כך שאם עזבת את הבית, לאשתך יש זכות להגיש תביעה למזונות זמניים. לרוב אלו מזונות ילדים מינימום, שישולמו עד להכרעה סופית בשאלת גובה המזונות.

כמה מזונות משלמים?

בדרך כלל מזונות ילדים מינימום, נעים בין 1,000 – 1,500 ₪, אך הכל תלוי בגיל הילדים, בסטטוס של בני הזוג, בשאלת הסדרי השהות של הילדים ועוד משתנים רבים. חשוב וכדאי להיעזר בעורך דין מזונות בעל ניסיון, ולבחון את המקרה באופן ספציפי.

אני וגרושתי מגדלים את הבת שלנו במשותף – אני חייב לשלם מזונות?

זו שאלה טובה מאוד. עקרונית, על יסוד פסיקה של בית המשפט העליון, אכן יש חלוקת נטל מזונות בין הורים המגדלים את ילדם במשותף, כלומר – בהסדרי שהות שווים. אך הדבר כפוף לכך שאין באמת פערי שכר משמעותיים בין ההורים, ותלוי גם בחלוקת זמני השהות. כל מקרה נבחן לגופו.

עברתי תאונת דרכים, אני לא עובד כבר כמה חודשים, אפשר להפחית את המזונות?

רק בריאות, קודם כל. אכן, זו סיטואציה מצערת. ככלל, הליכי מזונות ילדים מינימום, וגם עניינים הנוגעים להסדרי שהות, הם הליכים שאפשר לפתוח מחדש. דהיינו, אם נסיבות החיים משתנות, אפשר להגיש תביעה מחודשת להסדרי שהות וגם להפחתת או הגדלת מזונות. במקרה שאתה מתאר, בהחלט קיימת אפשרות להגיש תביעה להפחתת מזונות. אפשר גם לעשות זאת בהסכמה – יש לקבל את האישור של ערכאה שיפוטית בהתאם. כמו כן, כדאי להיעזר בעורך דין גירושין בעל ניסיון.

אשתי רוצה שאשלם לה מזונות אישה למרות שהיא מרוויחה יפה – מה אפשר לעשות?

זו שאלה מצוינת. הבה נסביר קודם מה הדין לגבי מזונות אישה: להבדיל ממזונות ילדים, מזונות אישה אינם אבסולוטיים. אישה יכולה לאבד את זכאותה למזונות אם היא זנתה תחת בעלה, וכן מסיבות נוספות הנוגעות להלכות המשפט העברי. כמו כן, אישה לא תהיה זכאית למזונות אם היא יכולה לכלכל את עצמה לבד. עוד נקודה חשובה: מזונות אישה משולמים עד לגירושין, כלומר – עד מתן הגט. לאחר מכן אין זכאות למזונות אישה. לשאלתך – בהחלט כדאי לבחון את העניין ואת הנסיבות עם עורך דין מזונות ויתכן שיש לך סיכוי להימנע מתשלום מזונות אישה.

אשתי הגישה תביעה לגירושין ביחד עם מזונות ורכוש ביחד – זה מותר?

התשובה חיובית. תביעה לגירושין מוגשת אך ורק לבית הדין הרבני, אשר יש לו סמכות לעסוק בתביעות אלו באופן בלעדי. מצד שני, אין לבית הדין סמכות לעסוק בתביעות רכוש, ויש לו סמכות מקבילה לביהמ"ש משפחה, לעסוק בתביעות למזונות. אלא מה? אם מוגשת תביעה כרוכה, הכורכת עמה את תביעת הגירושין ואת תביעת הרכוש והמזונות, הרי שאז בית הדין "רוכש" סמכות לעסוק בתביעה מעין זו. כך שאין מניעה לדון בכל התביעות במאוחד, כפי שאתה מתאר בשאלתך.

עד מתי אני אמור לשלם מזונות לילדים שלי?

שאלה מצוינת. בניגוד לסברה רווחת, מזונות ילדים משולמים עד הרגע שבו הילדים מסיימים את השירות הצבאי. כמובן שבמהלך השנים שיעור המזונות יורד. אין דינו של קטין בן 16, לקטני קטנים בני 5. לצד זאת, בעת השירות הצבאי, שיעור המזונות יורד בכמעט 2/3 ממזונות מדין חובה, אותם שילם האב בשלב מוקדם יותר. אך הכל נבחן לגופו של עניין. אגב, לאחר שהקטין הוא כבר בגיר בשירות הצבאי, הוא בדרך כלל עדיין סמוך על שולחן הוריו, ולכן חלה חובה על פי הפסיקה לשאת במזונות עד תום השירות הצבאי או הלאומי.

לסיכום:

במאמר זה ביקשנו להעניק לכם ידע ותוכן איכותי, ובהתאם להעניק תשובות לשאלות שכיחות שאנו נשאלים לא אחת על ידי לקוחות או אנשים המבקשים להתייעץ. בהתאם, אנו שבים וחוזרים על המלצתנו כפי שהובאה במאמר – והיא תמיד להיעזר בעורך דין מזונות בעל ידע וניסיון.

השאר תגובה

דילוג לתוכן